Okuyucuların Dayanamayacağı Tıklanabilir Başlıklar Yazmak için 12 İpucu

Okuyucuların Dayanamayacağı Tıklanabilir Başlıklar Yazmak için 12 İpucu

Bir makale ancak tıklanabilir başlıklar başlığı kadar iyidir. CopyBlogger tarafından yapılan bir araştırmaya göre, insanların ortalama yüzde 80’i başlığınızı okuyacak, ancak içeriğinizin geri kalanını yalnızca yüzde 20’sini okuyacak – bu çok fazla kaçırılmış fırsat!

Makalemize daha fazla göz atmak için, karşı konulmaz bir başlık yazmak için şu ipuçlarını ve püf noktalarını izleyin:

(1) HEDEF KİTLENİZİ TANIYIN.

Bu bariz görünebilir, ancak kime ulaşmaya çalıştığınızı bildiğinizde, onların dikkatini çekme olasılığı daha yüksek bir başlık oluşturabilirsiniz.

En başarılı manşetler genellikle okuyucuların isteklerinden veya korkularından yararlanır. Kitlenizi ne kadar iyi tanırsanız, motivasyonlarını o kadar iyi anlayacaksınız. Bu motive edici anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini bulmak için Google Analytics’ten ve HubSpot gibi sosyal dinleme araçlarından yararlanın.

(2) ANLAMAYI KOLAYLAŞTIRIN.

Eş anlamlılar sözlüğünüzü bir kenara koyun ve basit tutun. İnsanlar dakikada bir mil hızla internette gezinirken, söylemeye çalıştığınız şeyi deşifre etmek için birkaç saniyeden fazla harcamazlar. Buradaki anahtar, içeriğinizin kalbine sadece birkaç basit kelimeyle ulaşmaktır.

(3) NET BİR AMACINIZ OLSUN.

Harika bir başlık, okuyucunun makaleden ne alacağını hızlı ve net bir şekilde iletir. Başlık her zaman içeriğinizle eşleşmelidir, bu nedenle tıklama tuzağından kaçının ve makalenizin gerçekte ne hakkında olduğuna odaklanın.

(4) RAKAMLARI DAHİL EDİN.

İnsanlarla ilgili ilginç bir gerçek, sayıları sevmemizdir. Bu ipucu her makale için doğru olmayabilir, ancak araştırmalar, numaralı başlıkların önemli ölçüde daha yüksek bir tıklama oranına sahip olduğunu gösteriyor. Bir liste veya numaralandırılmış biçim, makaleniz için beklentileri belirler ve hızlı, kolay sindirilebilir bir okuma önerir.

Kaynak: conductor.com

(5) OKUYUCUYA HİTAP EDİN.

Okuyucunuzu dışarı çağırın! Yukarıdaki grafikte de görebileceğiniz gibi, en iyi performans gösteren ikinci başlık, okuyucuya ikinci kişi olarak hitap ediyor. Bu, makalelerin daha kişisel ve dikkat çekici görünmesini sağlamanın ustaca ikna edici bir yoludur.

(6) HAREKETE GEÇİRİCİ MESAJLAR KULLANIN.

“İş Mülakata Başarmak İçin Bir Kılavuz” başlığını kullanmak yerine, “Bir Sonraki İş Görüşmenizde Başarılı Olmak İçin Bu 5 İpucunu Deneyin”i düşünün. Harekete geçirici başlıklar, okuyucuya makalenizin onlara eyleme geçirilebilir çıkarımlar sağlayacağını söyler.

(7) EN İYİ TRİGRAMLARI ARAŞTIRIN.

Bir trigram, harfler, heceler veya kelimeler gibi üç yazılı birimden oluşan bir gruptur. BuzzSumo tarafından yapılan bir araştırma, manşetlerdeki belirli trigramların daha yüksek sosyal medya katılımı ile ilişkili olduğunu buldu.

EN İYİ TRİGRAMLARI ARAŞTIRIN.

Kaynak: buzzsumo.com

 Yalnızca bu listedeki ifadeleri kullanmanızı önermiyoruz, ancak bunun gibi veriler okuyucuların bir makalede aradıklarına ilişkin değerli bilgiler sağlar. Örneğin, en iyi performans gösteren manşetlerde “ sizi yapacak ” ifadesi yer alıyorsa, bu, birçok kişinin kendini geliştirme vaat eden makaleler aradığını gösterir.

(8) NEGATİF ALIN.

Birçok metin yazarı için içgüdü, olumlu bir başlık yazmaktır. Bununla birlikte, Outbrain tarafından yapılan araştırma, olumsuz manşetlerin daha fazla kancaya sahip olabileceğini gösteriyor. Olumsuz üstünlük belirten başlıklar (örneğin, “hiçbir zaman” veya “en kötü”) kullanılan başlıklar, üstünlük belirten başlık içermeyen başlıklardan yüzde 30 ve olumlu üstünlük belirten başlıklardan (her zaman, en iyi) yüzde 63 daha iyi performans gösterdi.  Negatif başlıkların neden daha iyi performans gösterdiği açık değil, ancak bir teori, olumlu başlıkların klişe olarak görülmesi veya aşırı kullanılmasıdır. Her durumda, makaleye uyuyorsa, olumsuz bir dönüş yapmaktan korkmayın.

NEGATİF ALIN

Kaynak: outbrain.com

(9) ACİLİYETİ ÇAĞIRIN.

FOMO’yu (“kaybolma korkusu”) hiç duydunuz mu? İnsanları tıklamaya motive etmenin harika bir yolu, makalenizi okumazlarsa kaçıracaklarını hissettirmektir. Örnekler arasında “Şu Anda Başlamanız Gereken 10 Sağlıklı Uyku Alışkanlığı” veya “Bu İpuçlarını ve Püf Noktalarını Öğrenmeden Başka Bir İş E-postası Göndermeyin” gibi başlıklar yer alır. İlham veren aciliyetin ince çizgisini aşmak ve kulağa fazla satış yapmak kolaydır, bu nedenle bu ipucunu dikkatli ve yalnızca uygun olduğunda kullanın.

(10) BAŞLIĞINIZ İÇİN DOĞRU UZUNLUĞU BİLİN.

Başlığınızın ne kadar uzun olması gerektiğine dair kesin bir cevap yok, ancak Outbrain’e göre 60-100 karakter, başlıklar için en uygun yer. Kelime sayısı açısından bu, yaklaşık 12-18 kelimeye karşılık gelir.

CoSchedule, özellikle sosyal medya için Twitter, Google Plus, LinkedIn ve Facebook’taki başlıklar için optimal karakter sayısını daha derinlemesine inceledi.

BAŞLIĞINIZ İÇİN DOĞRU UZUNLUĞU BİLİN

Kaynak: coschedule.com

(11) BAŞLIĞINIZIN SIRALAMASINI OPTİMİZE EDİN.

Başlık, arama sıralamanızda önemli bir bileşendir. SEO dostu başlıklar, aranabilir anahtar kelimeleri, duygusal kelimeleri ve çekici sıfatları içerir. Makalenizi yayınlamak için WordPress gibi bir site kullanıyorsanız, sitenizde arama motorlarında görünenden farklı bir başlık görüntülemenize izin veren eklentiler vardır. Bu şekilde, başlığınızın uzunluğundan veya anlamından ödün vermeden daha fazla hedef anahtar kelime ekleyebilirsiniz.

(12) REKABETİ ANALİZ EDİN.

Hile değil; Mümkün olan her yerde ilham aramaktan korkmayın! Sektörünüzdeki diğer yazarlara ve haber kaynaklarına bakın ve okuyucuları dönüştürmek için hangi stratejileri kullandıklarını görün. Birçok site, bu kılavuzda ve diğerlerinde yer alan ipuçlarından yola çıkarak kanıtlanmış başlık formülleri bile sunar.

Başka bir şey hatırlamıyorsanız, başlığınızın önemli olduğunu unutmayın. Rakip içerik denizinde, başlığınız en büyük varlığınız veya en büyük sorumluluğunuz olabilir. Bir sonraki makalenizi bitirdiğinizde, bu kılavuza bakın, bir sayfa kağıt alın ve olası başlıkların bir listesini yapın. Kısa sürede okuyucuların büyüsüne kapılacaksınız.

28 Görüntülenme

Yorum Yap