Sosyal Medya Gönderilerinizi Daha Erişilebilir Hale Getirmenin 6 Yolu

Sosyal Medya Gönderilerinizi Daha Erişilebilir Hale Getirmenin 6 Yolu

Sosyal medya son birkaç yılda hızla arttı ve bununla birlikte çevrimiçi erişilebilirliğin önemi de arttı.

Bu blog yazısında, erişilebilirliğin ne olduğunu ve neden sosyal medya stratejinize uygulamanız gerektiğini özetliyoruz. Ek olarak, gönderilerinizi daha erişilebilir hale getirmenin bazı hızlı ve kolay yollarını açıkladık. Hadi başlayalım!

Erişilebilirlik Nedir ve Neden Önemlidir?

Erişilebilirlik, ürünleri, hizmetleri veya ortamları, özellikle engelliler olmak üzere, mümkün olduğunca çok sayıda insanın kullanımına sunma pratiğini ifade eder. Sosyal medyada bu, engelli birinin içeriğinize engelli olmayan biri kadar etkili bir şekilde “erişebilmesi” gerektiği anlamına gelir.

Çevrimiçi erişilebilirlik, özellikle sosyal medyayı kullanmak için yardımcı teknolojilere güvenen kişilere yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu, kör veya görme engellileri, sağır veya işitme kaybı olan kişileri ve disleksi veya bilişsel öğrenme güçlüğü olan kişileri içerebilir.

Erişilebilirlik neden akıllı bir iş kararıdır:
Dünyada görme engelli 253 milyon insan var. 36 milyonu kör olarak kabul edilir ve kalan 217 milyonu orta ila şiddetli görme bozukluğuna sahiptir. Ek olarak, 466 milyon kişide işitme kaybı var. Bu, dünya nüfusunun yüzde 5’inden fazlası!

İşitme kaybı veya görme bozukluğu olan kişilerin sayısının çokluğu göz önüne alındığında, sosyal medya paylaşımlarınızı mümkün olduğunca erişilebilir hale getirmemek hata olur. İçeriğinizi anlayabilecek kişilerin yelpazesini genişletmek, işletmeniz için harika olan daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak anlamına gelir. Ayrıca SEO’yu geliştirir ve takipçilerinize dahil olmaya kararlı olduğunuzu gösterir.

Erişilebilirlik neden yapılacak doğru şeydir:
Stratejik bir iş hamlesi olmasının yanı sıra erişilebilirlik, yapılacak en doğru şeydir. Gönderilerinizde küçük ayarlamalar yapmak, sosyal medyada gezinmek için ekran okuyucu veya başka bir yardımcı teknoloji kullanan biri için dünyalar kadar fark anlamına gelebilir. Daha erişilebilir olmak, engellilere saygının bir göstergesidir ve tüm insanların gönderilerinizi paylaşabilmesini ve etkileşime girebilmesini sağlar.

Gönderilerinizi Nasıl Erişilebilir Hale Getirirsiniz?
1. Altyazılar Ekleyin.

İşitme kaybı olan kişiler için, videoları anlamaları için altyazı kullanmak çok önemlidir. Bir videodaki diyalog için metin sağlayan altyazılarla karıştırılmaması için kapalı açıklamalı altyazı, hem konuşulan sözcükleri hem de arka plan müziği ve kapı zilleri, yüksek sesle çarpmalar veya telefonların çalması gibi sesli ipuçları gibi diğer ilgili sesleri içerir.

Altyazı, ana dili videoda kullanılandan farklı olan izleyiciler için de yararlıdır. Ekrandaki metin, dil yeterliliklerine tam olarak güvenmiyorlarsa, takip etmelerini kolaylaştırıyor. Ayrıca, Facebook’taki videonun yüzde 85’i sessiz olarak oynatılıyor, bu nedenle işitme kaybı olmayanlar bile altyazıları beğeniyor.

Facebook ve YouTube, birkaç yıldır otomatik olarak video altyazıları oluşturuyor. Instagram kısa süre önce IGTV ve Instagram Live (Hikayeler için değil) için otomatik altyazı özelliğini kullanıma sundu ve Twitter bunun üzerinde çalıştığını iddia ediyor. Otomatik oluşturulan altyazılar henüz tüm platformlarda mevcut olmasa da, büyük sosyal medya sitelerinin çoğu, altyazıları kendiniz sağlayabilmeniz için bir .SRT dosyası yüklemenize izin verir.

Ayrıca Clipomatic uygulamasında videolar kaydedebilirsiniz ve bu, siz konuşurken sözlerinizi altyazılara dönüştürür.

2. Alternatif Metni Dahil Edin.

Alternatif metin, belirli bir fotoğrafta gösterilenin kısa ve ayrıntılı açıklamasıdır. Ekran okuyucu kullanan kişilerin resimde neler olduğunu anlayabilmeleri için her görüntü için alternatif metin eklemek önemlidir.

Tüm büyük sosyal platformlar, bir resim gönderirken alternatif metin eklemenize izin verir.

Facebook’ta bir gönderi başlatın ve fotoğrafınızın sol üst köşesindeki “Düzenle” düğmesini tıklayın. Ardından “Alternatif Metin”e tıklayın ve açıklamanızı yazın.

Kaynak: Facebook

Instagram’ın “Alt Metin” özelliği, bir gönderi paylaşmaya hazırlanırken görünen “Gelişmiş Ayarlar” altında bulunabilir.

LinkedIn’in “Alt Metin” düğmesi, yüklediğiniz herhangi bir görüntünün sağ üst köşesinde görünür ve Twitter’ın “Açıklama Ekle” seçeneği, bir tweet oluştururken fotoğrafınızın hemen altında görünür. İşlem çok kolay ve erişilebilirliği iyileştirmeye gerçekten yardımcı oluyor!

3. Hashtag’lerinizi Büyük Harf Kullanın.

Erişilebilirliği iyileştirmenin en basit yollarından biri, “CamelCase” kullanımı olarak da bilinen hashtag kullanırken her kelimenin ilk harfini büyük yazmaktır.

İnsanlar ekran okuyucuları kullandığında, yazılım genellikle büyük harf kullanılmayan hashtag’leri tek tek kelimelerden ziyade bir harf dizisi olarak okur. Her kelimeyi büyük harf kullanmak, yardımcı teknolojinin hashtag’leri istendiği gibi okumasını kolaylaştırır. CamelCase ayrıca disleksi veya bilişsel engelli kişilerin hashtag’leri okumasını da kolaylaştırır.

4. Emojilere Dikkat Edin.

Emojiler, sosyal medyada duyguları iletmenin eğlenceli ve popüler bir yoludur, ancak onları göremeyenler için dikkat dağıtıcı olabilir. Gönderilerinizden birine 😄🦋🔥😎❤️ yazsanız, ekran okuyucu kullanan biri “İri Gözlü Sırıtan Yüz, Kelebek, Ateş, Güneş Gözlüklü Gülen Yüz, Kırmızı Kalp” sözlerini duyardı. Birkaç emojiden sonra, biraz bunaltıcı olabilir. Emojiler kelimeler veya cümleler arasında kullanıldığında işler daha da karmaşıklaşıyor.

Kaynak: Twitter

Erişilebilirliği artırmak için emoji kullanımını üç veya daha az ile sınırlamak ve metindeki diğer bilgileri kesintiye uğratmamaları için emojileri yazılarınızın sonuna doğru yerleştirmeye çalışmak en iyisidir. Ekran okuyucusu olan kişilerin belirli emojiler için ne duyacağını bilmek istiyorsanız emojipedia.org’da arayın.

5. Özel Yazı Tiplerinden Uzak Durun.

Kelimeleri italik, kalın veya diğer özel harflerle koyduğunuzda tweet’iniz harika görünebilir, ancak yardımcı teknolojiler bu yazı tipi stillerini akıllıca çeviremez. Aşağıdaki tweet’in sesinin VoiceOver aracılığıyla nasıl olduğunu duymak için bu bağlantıya göz atın. Gerçekten çok zor.

Görme engellilerin işini kolaylaştırın ve çılgın yazı tiplerini atlayın.

6. Renk Kontrastını Koruyun.

Az gören veya renk körlüğü olan kişiler için renk kontrastının olmaması resimleri yorumlamayı zorlaştırabilir.

Hootsuite , metni daha okunabilir hale getirmek için metin ve arka plan rengi arasında en az 4,5:1 renk kontrastı kullanılmasını önerir . Daha büyük metinler 3: 1 oranını kullanabilir. Gönderi oluştururken renk kullanımına dikkat etmek görme engelliler için büyük fark yaratabilir.

Bir dahaki sefere bir sosyal medya gönderisi taslağı hazırlarken, bu altı ipucunu aklınızda bulundurun. Erişilebilirliği sağlamak için birkaç ekstra adım atmak, erişiminizi genişletmenize, değerlerinizi sergilemenize ve içeriği herkes için erişilebilir hale getirmenize yardımcı olacaktır.

40 Görüntülenme

Yorum Yap