Şirketler için Sosyal Medya’nın Önemi

Şirketler için Sosyal Medya’nın Önemi

2018 itibariyle her geçen gün büyüyen Sosyal Medya platformu, insanların boş zamanlarını geçirebileceği yegane yer olarak görülüyor. Ancak bu web site ve işletme sahiplerine yeni bir kuluvar oluşturmaktadır. Görünen o ki, Sosyal medya sitelerine katılan ve onları düzenli / verimli kullanan şirketler, daha fazla insanla buluşacak ve sosyal medya endüstrisindeki alanını genişleterek önümüzdeki yıllarda daha da büyüyecektir.

Evet, sosyal medya dalgası yakında itecek gibi görünmüyor. Ve eğer işyerinizin sanal alemde hayatta kalmasını istiyorsanız, bundan mutlaka faydalanmalıdır.

Böylesine şaşırtıcı bir büyüme ile, bugün her işin uygun sosyal medya kanallarını mümkün olan en iyi şekilde kullanması gerekiyor. Basit olduğu için değil, hedef kitleleri popüler sosyal ağların etrafında asılı olduğu için değil. Ve favori markalarıyla bağlantı kuruyor ve onlarla farklı seviyelerde bağlantı kuruluyor. Bu da etkileşimi arttırılmasını sağlıyor.

Şirketinize, iş yerinize ve web sitenize sosyal medya dokunuşunu vererek, yalnızca daha fazla iş üretmekle kalmaz, aynı zamanda müşterilerinizle daha iyi bağlantı kurabilir ve daha üst düzeyde hizmet verebilirsiniz. Bu şekilde online pazarlamanızı kolaylaştırırsınız.

Araştırmalara göre, tüketicilerin %71’i, sosyal medyada olumlu bir deneyim varsa, başkalarına bir marka önerme eğilimindedir.

İşte bazı Sosyal Medya istatistikleri:

  • Sosyal Medya kullanan yetişkinlerin sayısı 2005’te %7 iken sadece on yıl sonra %69’a çıktı.
  • Mobil cihazlarda sosyal medya kullanımı, her yıl %30’luk bir büyüme gerçekleşiyor.
  • Bugün 2 milyon şirket, ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için Facebook reklamlarını kullanıyor.

Şimdi sosyal medyadaki avantajlarını inceleyerek iş dünyasının önemine bakalım.

# 1: Sosyal Reklamdan Yararlanma

Sosyal medya reklamları hayal ettiğinden daha hızlı büyüyor. Sosyal medya, 2005 yılında reklam yayınlamaya başlasa da, 2017 yılının ilk çeyreğinde reklam gelirinde 9.16 B’ye ulaşmayı başardı. Bu, sosyal reklamcılığın uzun süre kalması için ne kadar büyüdüğünü gösteriyor.

Giderek daha fazla işletme dijital reklamcılığı başarılı bir şekilde kullandıkça, sosyal medya reklam rotasını almanın tamamen mantıklı olduğunu fark ediyorlar. İşte başlıca nedenleri:

  • Daha düşük reklam maliyetleri: Basılı medya, TV ve radyo reklamları gibi geleneksel reklamcılık yöntemleri ile karşılaştırıldığında, sosyal reklamlar yalnızca güvenilir değil, aynı zamanda daha ucuzdur. Dahası, ücretli reklamlarla ölçeklemeden önce ücretsiz olarak çeşitli sosyal medya kanallarına katılma hakkına sahipsiniz. Kendi hızınızda kendi başınıza büyümek için özgürsünüz.
  • Hedeflenen erişim: Geleneksel tv, gazetecilik ve radyo gibi reklamcılık, sosyal medya reklamlarının yaptığı gibi size hedef kitlenize ulaşma lüksünü vermez. Sosyal medya reklamlarını kullanarak, hedeflenen potansiyel müşterilere ulaşır, dönüşümlerinizi artırır ve sonuçta daha yüksek bir yatırım getirisi elde edersiniz.
  • Gerçek zamanlı performans analizi : Reklamınızın çalışıp çalışmadığını bilmek, geliştirmek için entegre olabilir. Herhangi bir tür çevrimdışı reklam yayınladığınızda, reklam kampanyanızın performansını analiz edemezsiniz. Diğer taraftan sosyal medya reklamları, reklamınızın ne kadar iyi (veya ne kadar kötü) performans gösterdiğini sürekli olarak izlemenizi sağlar. Reklamınızı anında değiştirebilir ve sonuçları anında görebilirsiniz.

Son olarak, en az değil, her türden işletmelerin sosyal medya reklamlarının yalnızca daha büyük ve daha akıllı olduklarını anlamaları önemlidir. Sosyal medya reklamcılığı, geleceğin nereye yönlendiriyor veya bu dalga daha da büyüyecek mi? Sorun şu, siz bunun bir parçası mısınız?

# 2: Marka Farkındalığını Artırın

Sosyal medya, marka bilinirliğinizi artırmaya geldiğinde, güçlü bir araç olduğunu kanıtlıyor. Bir marka oluşturmanın bir yolu olarak onu işten çıkaran işletmeler var, ancak bunu yaparak rakipler için açık bir zemin bırakıyorlar. Öte yandan, birçok tanınmış baş pazarlama sorumlusu, sosyal medyanın marka bilinirliği üzerinde kesin bir etkisi olduğunu kabul etmektedir.

Marka farkındalığınızı sosyal medya yoluyla artırmak, uzay bilimi değildir. İşte bunu nasıl yapabileceğinizle ilgili birkaç ipucu.

  1. Kitlenizi Bulun: Belirli bir sosyal platform üzerinde çalışmaya başlamadan önce, hedef kitlenizin üzerinde olup olmadığını öğrenin. Ürün veya sektörünüzle alakalı sohbetler arayarak bunu yapabilirsiniz. Örneğin, bir B2B şirketi, kitlesini Facebook’tan ziyade LinkedIn’de bulabilir.
  2. Görselleri Kullan: Hedef kitlenizin nerede olduğunu öğrendikten sonra, içeriğinizle göz alıcı görseller kullanarak dikkatlerini çekmenin zamanı geldi. Sosyal medya kanallarında marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olan görseller ve videolar büyük rol oynamaktadır. Çünkü sadece katılımı arttırmakla kalmıyor, aynı zamanda sosyal paylaşımları da güçlendiriyorlar.
  3. Söyleşiler Yarat: Sosyal medya, tüm konuşmaları oluşturmakla ilgilidir. Bu sosyal platformları tek yönlü iletişim için kullanırsanız, sadece çok fazla dikkat çekersiniz. Bunun yerine, konuş ve dinle. Dahil olsun. Başkalarını söyleyerek, etiketleyerek ve başkalarına söyleyerek kişiliğinizi sergileyin.
  4. Çabalarınızı Ölçün: Sadece karanlıkta amaçlamayın. Sosyal medya etkinliğinizi ölçmek için platformlar tarafından sağlanan izleme araçlarını (örn: Facebook Page Insights), URL kısaltıcıları, Google Analytics vb. Diğer harici araçlarla birlikte kullanın. Neyin çalıştığını anlamak için edindiğiniz bilgileri kullanın, böylece çabalarınızı optimize edebilir ve sosyal medya ile daha güçlü bir marka yaratabilirsiniz.
  5. Build Authority: Daha iyi bir marka bilinirliği ile birlikte daha yüksek bir katılım oranı istiyorsanız, o zaman gerçek değeri paylaşarak otoritenizi oluşturmaya çalışın. Ödünç alınan içeriğin yanı sıra, gönderdiğiniz içeriğiniz de kredibilitenize eklediği için orijinal bir şeylere sahip olmalıdır.

* Unutmayın, marka bilinirliğini sosyal medyayla artırmak için attığınız her adım, uzun vadede işinizin genel büyümesini etkileyecektir.

# 3: Gelen Trafiği Artırma

Gelen pazarlama, web sitenize hedeflenen trafik oluşturmanın en etkili yollarından biridir. Bu, gerçekten alakalı olduğu için vazgeçilmez  bir trafik türüdür. Ancak, eğer ayrılırsanız, iş dünyasındaki sosyal medyanın önemini görmezden gelirseniz, müşterilerinizin iç çemberi veya pazarınıza veya markanıza zaten aşina olan insanlarla sınırlı olacaksınız.

Sosyal medya tanıtımında daha fazla çaba harcayarak, hedeflenen gelen trafiği lazerle çekmek ve daha fazla bağlantı almak için yepyeni bir kanal yaratırsınız.

Örneğin, aktif bir bloga sahip olmak, yeni içerikler sayesinde kitlenizle bağlantı kurmanızı kolaylaştırır. Ancak, bu içeriği (doğru zamanda) Twitter veya Facebook’ta paylaşarak, erişiminizi 10 kat artırır. Aniden içeriğinizi paylaşmak, markanızı takip etmek ve nihayetinde müşteri olmak gibi daha büyük bir kitleye ulaşıyorsunuz.

Benzer şekilde, zaten ürününüzle veya hizmetinizle alakalı anahtar kelimeleri aktif olarak arayan kişiler, olmayanlardan daha küçük bir yüzdesidir. Sosyal medya, pazarın bu büyük, kullanılmayan segmentine bağlanmanıza yardımcı olur.

Sosyal medyayı kullanarak, pazarlama çalışmalarınızı birden çok şekilde çeşitlendirirsiniz. Sadece bir tür kalabalığa ulaşmıyorsunuz, çok yönlü bir müşteri kitlesine bağlana biliyorsunuz. Markanızda nişiniz için bir işaret oluşturmak için çok önemli ir adım atmış oluyorsunuz.

Örneğin, ciddi profesyoneller web sitenizi LinkedIn aracılığıyla bulabilirler. Genç kalabalık veya yaşlılar Instagram’da sizi bulabilir. Oluşturduğunuz her sosyal medya içeriği, yeni müşterilerin girmesi için yeni bir kapıdır. Nihayetinde, sosyal medya sitelerinde yayınlayabileceğiniz yüksek kaliteli içerik oluşturmaya ve süreç içinde yüksek dönüşümü sağlayan trafiği çekmeye başlayın…