SEO Çalışmaları Neden Önemlidir?

SEO Çalışmaları Neden Önemlidir?

Arama motoru optimizasyonu günümüzde her zamankinden daha önemli ve her webmaster için SEO’nun gerçek anlamını ve her iş için yarattığı potansiyeli anlaması gerekiyor.

SEO nedir?

Arama motoru optimizasyonu veya SEO kısaca, arama motorları için web sitelerini optimize etmek ve böylece arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için web sitesi (veya blog) sahipleri tarafından takip edilebilir kurallar kümesidir.

Ayrıca, kullanıcı dostu, daha hızlı ve kolay gezinmek için web sitenizin kalitesini arttırmanın harika bir yoludur.

SEO, tüm süreç bir dizi kural (veya kurallar), bir dizi aşama ve bir dizi kontrol olduğundan, bir çerçeve olarak da düşünülebilir.

SEO Çalışmaları Neden Önemlidir?

Günümüzün rekabetçi pazarında, SEO pazarlama her zamankinden daha önemlidir.

Arama motorları, günlük olarak milyonlarca kullanıcıya, sorularına cevap aramak veya sorunlarına çözüm bulmak için hizmet eder.

Bir web siteniz, blogunuz veya çevrimiçi mağazanız varsa, SEO işletmenizin büyümesine ve iş hedeflerine ulaşmasına yardımcı olabilir.

Arama motoru optimizasyonu önemlidir çünkü:

Arama motorlarının büyük çoğunluğunun, sonuç sayfalarındaki (SERPS) en iyi 5 öneriden birini tıklama olasılığı daha yüksektir. Bundan yararlanmak ve web sitenize veya müşterilerinize çevrimiçi mağazanıza ziyaretçi çekmek için web sitenizin en üst sıralarda yer alması gerekir.
SEO sadece arama motorları hakkında değil, iyi SEO uygulamaları kullanıcı deneyimini ve bir web sitesinin kullanılabilirliğini geliştirmektedir.
Kullanıcılar arama motorlarına güvenir ve kullanıcının aradığı anahtar kelimeler için en üst sıralarda yer alır, web sitesinin güvenini artırır.
SEO, web sitenizin sosyal tanıtımı için iyidir. Web sitenizi Google veya Yahoo’yu arayarak bulan kişileri Facebook, Twitter, Google+ veya diğer sosyal medya kanallarında tanıtabilirsiniz.
SEO büyük bir web sitesinin düzgün çalışması için önemlidir. Birden fazla yazara sahip web siteleri, SEO’dan doğrudan ve dolaylı olarak yararlanabilir. Bunların doğrudan yararı, arama motoru trafiğindeki artıştır ve dolaylı yararları, sitede içerik yayınlamadan önce kullanacakları ortak bir çerçeveye (kontrol listeleri) sahip olmalarıdır.
SEO sizi rekabetin önüne çıkarabilir. İki web sitesi aynı şeyi satıyorsa, arama motoru optimize edilmiş web sitesinin daha fazla müşteriye sahip olması ve daha fazla satış yapması daha olasıdır.

Yeni başlayanlar için SEO’ya giriş için başlayanlar SEO yukarıdaki tanım karmaşık görünebilir.

Daha basit bir ifadeyle, Arama Motoru Optimizasyonu , web sitenizi iyileştirmenin bir yoludur. Böylece, Google, Yahoo, Bing veya diğer arama motorlarının arama sonuçlarında en üst sıralara daha yakın görünecektir .

Google’da bir arama gerçekleştirdiğinizde, dönen sonuçların görüntülendiği sıra, karmaşık algoritmalara dayanır.

Bu algoritmalar (arama motoru sıralama algoritmaları olarak da bilinir), hangi web sayfasının ilk sırada, ikinci sırada vb. Gösterileceğine karar vermeden önce bir dizi faktörü göz önünde bulundurur.

Web sitenizi arama motorları için optimize etmek, optimize edilmemiş sitelere göre bir avantaj sunacak ve daha üst sıralarda olma şansınızı artıracaktır.

Arama Motoru Optimizasyonu sürecinin ana aşamaları nelerdir?

Yukarıda belirttiğim gibi, SEO statik bir süreç değil, kurallar ve süreçler ile bir çerçeve.

Basitlik için, SEO 3 ana aşamaya ayrılabilir:

Teknik SEO : Teknik SEO ile arama motorlarının web sitenizi tarayarak ve herhangi bir sorunla ilgili olarak dizine ekleyebildiğinden emin olabilirsiniz.

Site içi SEO : Sitenizi ve içeriğinizi arama motoruna uygun hale getirecek kurallar.

Site dışı SEO : Arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alabilmek için web sitenizi veya blogunuzu tanıtmanın yolları.

Teknik SEO

SEO sürecinde ilk aşama teknik SEO denir. Adından da anlaşılacağı gibi, teknik SEO’nun bir web sitesinin gerçek içeriği veya web sitesi tanıtım yöntemleri ile ilgisi yoktur.

Arama motoru tarayıcılarının işini kolaylaştırmak için yapılandırmanız gereken ayarlarla ilgilidir. Genellikle, teknik SEO’nuzu doğru bir şekilde alırsanız, tekrar ele almak zorunda kalmayabilirsiniz.

Öte yandan, tarama ve dizine ekleme ile ilgili sorunlarınız varsa, sıralamanızı olumsuz etkileyebilir.

Site içi SEO

İkinci aşama On-Page SEO. Sayfa İçi SEO öncelikle bir sayfada bulunan içerik ve diğer öğelerle ilgilenmelidir.

Teknik ve sayfa dışı SEO’dan farklı olarak, sayfa içi SEO’nun ana odak noktası, içeriğinizin anlamını ve içeriğini anlayabilmeleri için arama motoru tarayıcılarına yeterli sayıda sinyal sağlamaktır .

Arama motorları yok unutmayın okumak aradıkları yüzden bir insan gibi bir sayfa sinyalleri , bir sayfa tüm hakkında ne olduğunu anlamaya.

Bu aşamada, web sitesi yapısı , anahtar kelimeler, başlık optimizasyonları, başlıklar, iç bağlantılar, resim SEO, yapısal veri işaretleme ve arama motorlarına doğru sinyalleri gönderebilecek diğer tekniklerle ilgileneceksiniz .

Doğru şekilde izlenirse, sayfadaki SEO da bir web sitesinin veya blogun kullanılabilirliğini ve güvenilirliğini artıracaktır.

İçerik optimizasyonunun sayfa SEO’sunun bir parçası olduğunu, ancak bazen buna İçerik SEO’su olarak da değinildiğini unutmayın

Site dışı SEO

Üçüncü aşama Off-Page SEO.

Web sitenize yapabileceğiniz değişikliklerin yanı sıra (Site içi SEO) SERP’lerde daha üst sıralarda yer alması, web sitenizin sıralamasını iyileştirmenin diğer bir yolu da site dışı SEO teknikleri kullanmaktır .

Site dışı SEO genellikle bağlantı kurma olarak bilinir, ancak web sitesi tanıtım terimini kullanmayı tercih ederim çünkü bir web sitesinin tanıtımını yapmak için uygun bir yol, bağlantı oluşturmadan çok daha fazla yöntem ve teknik içerir.

Sayfa dışı SEO neden önemlidir?

Genel olarak, bir kullanıcı bir arama sorgusu yazdığında, arama motoru algoritmaları indekslerine bakar ve kullanıcının tatminini sağlayabilecek en iyi sayfaları bulmaya çalışır .

İyi aday olan sayfalar, arama sonuçlarının ilk konumlarına görünür.

Bir web sayfasının sonuçlarda konumunu belirleyen faktörlerden biri, gelen bağlantıların sayısıdır (backlink’ler).

Backlink’ler bir güven sinyalidir ve bağlantıların nereden geldiğine bağlı olarak sıralama konumunuzu büyük ölçüde etkileyebilirler.

Bağlantılar iyi bilinen ve güvenilir sitelerden geliyorsa, sıralamanız olumlu yönde etkilenir.

Bağlantılar ödenirse, makale dizinlerindeki bağlantılar, bağlantı çiftlikleri veya değişim sonucu, sıralamanız olumsuz etkilenir.

Bağlantıları bu şekilde almak, Google yönergelerine aykırıdır ve büyük olasılıkla bir Google Cezası ile sonuçlanır .

Daha fazla bağlantı almak için neler yapabilirsiniz?

Bu çok güzel bir soru ve internette bu cümle için arama yaparsanız yüzlerce farklı cevap alacağınıza eminim.

Bu makaleyi, bağlantı oluşturmaya nasıl yaklaşacağınız konusunda okuyabilirsiniz , ancak ana odak noktanız bağlantıların nasıl elde edileceği değil, web siteniz için nasıl kaliteli içerik oluşturulacağıdır.

İyi içerik size sıradan bağlantılar ve trafik verecek doğal linkler alacak.

Bağlantı satın almayı veya kolay bir şekilde almayı denerseniz, geçici bir başarı elde edebilir ve web sitenizi bir sonraki Google güncellemesinden sonra en çok görüntülenen sayfalardan kaybedebilirsiniz.

SEO öğrenmeye başlamak için en iyi yol nedir?

SEO öğrenmenin en iyi yolu SEO uygulamaktır.

Farklı kavram ve teorileri öğrenmenin yanı sıra, öğrendiklerinizin işe yarayıp yaramadığını öğrenmenin tek yolu, bir web sitesinde çeşitli teknikleri uygulamak ve sıralamalarınızı izlemek.

Aşağıdaki kaynaklar, başlamanıza yardımcı olabilir:

SEO Başlangıç ​​Kılavuzu – SEO için yeni başlayanlar için mükemmel.
Komple SEO Kursu – Adım adım örnekler ve vaka çalışmaları ile SEO’nun tüm yönlerini kapsayan kendi SEO Kursumuz.
Nasıl SEO Uzmanı olmak – SEO Dünyasında yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak için bir kaynak listesi ile bir rehber.
DIY SEO Eğitimi – Kendi başına SEO yapmak için bir öğretici. Hem temel ve gelişmiş SEO Kavramları kapsar.
SEO Kontrol Listesi – Tüm öğeleri optimize ettiğinizi kontrol etmek için kullanışlı bir kontrol listesi.

SEO ve İnternet pazarlamacılığı arasındaki fark nedir?

Bazı insanlar sık ​​sık bana “SEO, İnternet Pazarlama ile aynı mı?” Diye soruyor. Verebileceğim en basit cevap, SEO’nun İnternet Pazarlama cephanenizde mevcut olan araçlardan biri olmasıdır.

İnternet Pazarlama gibi değildir, ancak normalde sosyal medya tanıtımı, içerik stratejisi vb. Gibi diğer şeyleri de içeren genel İnternet Pazarlama kampanyanızın bir parçası olabilir.

İyi içerik hala SEO ile veya SEO olmadan en önemli başarı faktörüdür

Arama motoru optimizasyonuna bu girişi kapatmadan önce, iyi içeriğiniz yoksa SEO’nun size yardımcı olamayacağını aklınızda bulundurmalısınız.

Başka bir deyişle, SEO’ya çok iyi içerik barındırmayan bir web sitesini denerseniz, başarılı olma şansınız (uzun vadede) minimumdur.

Öte yandan, iyi içeriğe sahip bir web sitesi SEO ile veya SEO olmadan iyi yapabilir. SEO sadece web sitesine ekstra bir destek verecek.

SEO her web mülkü için bir zorunluluktur
Özetlemek gerekirse, Arama motoru optimizasyonu veya SEO, web sitenizi optimize etmenin bir yoludur, böylece arama motorları daha iyi anlar ve daha yüksek sıralamalar verir.

İyi bir SEO yaklaşımının web sitenize, blogunuza veya çevrimiçi mağazanıza daha fazla trafik çekmesi ve daha fazla müşteri kazanması, satış yapması ve iş hedeflerinizi gerçekleştirmesi nedeniyle bu önemlidir.