İşletmeler için Instagram SEO ve Optimizasyon Sırları

İşletmeler için Instagram SEO ve Optimizasyon Sırları

İşletmeler için Instagram SEO ve Optimizasyon Sırları

Instagram, sürekli olarak popülerlik gösteren bir sosyal ağdır. Bu nedenle, fotoğraf odaklı girişimlere ve gösterişli ürünlere sahip olmayan şirketler bile dahil olmaktadır. Birçoğu için, bu açıkça yaratıcılık tüm zamanların en yüksek düzeyde olması gerektiği anlamına gelir, ancak bir strateji olabilir ve hedeflerinize daha hızlı ulaşmanıza yardımcı olabilir. Stratejinizin SEO yönlerine gerçekten atlamaktan önce, Instagram’da bir şirket işyeri oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu makaleye göz atmanızı öneririz . Bununla birlikte, Instagram için sorunsuz bir süreç oluşturduktan ve nihayet iş hesabınız için yapabileceğiniz her şeyi yaptığınızı düşündüğünüzde, aşağıdaki 5 ipucu sizi bir sonraki seviyeye götürecektir.

  1. Hashtag’lerde Anahtar Kelime Araştırmaları Yapın
  2. Ödüller için Yarışmalar Tutun
  3. Kâr Amacı Gütmeyen veya Yardım Kuruluşlarıyla İş Ortağı
  4. Instagram’ın Reklam için İş Araçları’nı Kullanma
  5. Satın al ile Zaten Kurtarılmış Takipçiler

Hashtag’lerde Anahtar Kelime Araştırmaları Yapın

Bu fikir ağa daha geleneksel SEO teknikleri getiriyor. Instagram bir arama motoru gibi görünmese de, hala bir arama fonksiyonuna sahip ve en popüler arama aslında hashtag’lar veya ‘#’ ile anahtar kelime olarak düşünebileceğiniz şeydir. En fazla arama hacmine ulaşan ve fotoğraflarınızla ilgili maksimum pozlama için kullanılan hashtag’leri kullanmak istersiniz. Anahtar kelimelerin aksine hashtag’lerle ilgili harika şey, yayınınızın sonuna kadar istediğiniz kadar hashtag ekleyebileceğinizdir. Bunları doğal olarak sıkıştırmaya veya anahtar kelime doldurma konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Yazının sonunda bulunan hashtag’leri listelemek tamamen kabul edilebilir.

Öyleyse kaç tane hashtag kullanmalısınız ve hangisini kullanacaklarını nereden biliyorsunuz? Google için sahip olduğunuz Anahtar Kelime Planlayıcı’nın aksine, Instagram için bir tane bulunamaz. Bu nedenle, hangi hashtag’lerin alakalı olduğunu, ancak aşırı kullanılmadığını belirlemeniz size kalmış. Fikirlerinizi arayarak ve düşündüğünüz hashtag’i kimin kullandığını görerek bunu yapabilirsiniz. Bazı fikirleri almak ve insanların en sık kullandıkları şeyleri görmek için Instagram’daki en iyi 100 hashtag’i Websta üzerinden kontrol edebilirsiniz . Aşağıda Websta’nın neye benzediğine dair bir ekran görüntüsü verilmiştir:

Websta hakkında havalı şey, yere göre filtreleyebilirsiniz. Bu, bulunduğunuz bölgedeki insanların neler yaptığını görebilmeniz anlamına gelir; bu, işletmeniz yerel pazarlamayla uğraşırsa çok önemlidir.

Ayrıca, kendi benzersiz hashtag’inizi oluşturmaya çalışabileceğinizi de unutmayın, ancak genellikle bu başarıyı gösteren büyük markalar. Yine de, örneğin bir yarışma başlatırsanız ve insanlardan kazanmak için belirli bir hashtag kullanmasını isterseniz, geleceğe gitmek için kendi etiketinizi çıkarmaya başlayabilirsiniz, bu da bizi bir sonraki noktaya getirir.

Ödüller için Yarışmalar Tutun

Bu, yaygın bir sosyal medya taktiğidir, bu yüzden zaten denediğiniz bir şey olabilir, ancak yine de bazı şirketler, Instagram üzerinde ödül teklif etmediği için söz etmeye değer. Ödüllerin sosyal medyada uzun bir yol kat edeceğini unutmayın, bu yüzden burada biraz para harcayın ve yarışmaların devam etmesini sağlayın. Neil Patel’a göre , daha fazla takipçi almak için hediyelerini kullandı ve “tek bir hediye birkaç bin fazladan takipçi kazandırabilir”.

Elbette sosyal medya için bir yarışma yaratmanın çeşitli yolları vardır , bu yüzden Instagram söz konusu olduğunda, sadece kullanıcıların uygulamayı ilk etapta neden beğendiğini hatırlayın. En fazla katılımı sağlamak için resimlere ve hashtag’lere odaklanın. Örneğin, müşterilerinizin oluşturduğunuz bir hashtag kullanarak benzer bir şeyle ilgili fotoğraflarını göstermesini isteyin. En iyi resim kazanır. Aşağıda, Seyahat Ülkesinden harika bir örnek:

Kâr Amacı Gütmeyen veya Yardım Kuruluşlarıyla İş Ortağı
İnsanlar, topluluk için bir şeyler yapan şirketleri desteklemeyi sever. İşletmeniz doğrudan yardımcı olmasa bile, kârlarınızdan bazılarını sektörünüzle ilgili bir sivil toplum kuruluşuna verdiğinizde dolaylı olarak yardımcı olabilirsiniz, önemsediğiniz bir nedenden dolayı para toplayabilir, çalışanları toplum hizmeti gezilerine ve daha fazlasına gönderebilirsiniz. . Bu, işletmeniz ve genel olarak web siteniz için harikadır, ancak özellikle Instagram için yararlıdır çünkü görüntüler çok güçlü olabilir.

Wordstream , kâr amacı gütmeyen FoodCorps ile iş ortaklığı olan SweetGreen ile ilgili makalelerinde harika bir örnek sundu . Hem SweetGreen hem de FoodCorps, sağlığa odaklanır, bu yüzden SweetGreen, bir ortaklık kurabilir ve bunları insanlara dahil etmek için avantajlarından yararlandı. Her işletmenin takipçileri diğer bağlantıyı görür, bu yüzden bir kazan-kazan mantığı devreye girer. Aşağıda, makalenin yer aldığı ekran görüntüsü verilmiştir:

Ayrıca, doğru yapıldığında gerçekten herhangi bir ortaklığın işe yarayabileceğini belirtmek gerekir. Tamamlayıcı bir şirketle çalışın ve yayınlarınızı paylaşmalarını isteyin ve tersini yapın. Aynı kitleye sahip olduğunuz sürece, ancak rakip değilsiniz, bu harika bir seçenek.

Instagram’ın Reklam için İş Araçları’nı Kullanma

Birçok işletme için Instagram, izleyicilere hikayelerle, alakalı fotoğraflarla, doğru filtrelerle ve görüntülerin doğru kullanıcılarla paylaşılmasıyla ilgilidir. Bir sonraki adımda genellikle reklam ödemesi yapılır. Bunların hepsi önce gelirken, bir sonraki adımın Instagram için özellikle işletmeler için yaratılmış olan özelliklerden yararlanmak gerekiyor. Bu özellikler, belirli yayınların nasıl performans gösterdiğine ilişkin metrikleri görmenize izin verir (tanıdık geliyor mu?), Bu nedenle bu sosyal platformun Trendler seçeneğidir ve herkes tarafından kullanılabilir. Bu verilerden bazıları ücretli reklamlarınız için gösterimler, katılım ve paylaşımlar, erişim, analizler ve daha fazlasını içerir.

Bu metrikleri, hesabınızın Kampanyalar bölümüne giderek bulabilirsiniz. Aşağıda, bir işletme için neye benzeyebileceğinin bir ekran görüntüsü verilmiştir:

Instagram’in üç reklam biçimi vardır: Fotoğraf, Video ve Atlı Karınca. Instagram’da reklam hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı ziyaret edin .

Satın al ile Already Established Followers
Bu bir KISSmetrics makalesinden gelen bir fikirdi ve bir sebeple listemizde son iken, bazı işletmeler için işe yarayabilir ve muhtemelen hiç dikkate almadığınız benzersiz bir şey. Bu yaklaşımdaki en büyük sorun, zaten kurulmuş olan bu kitlenin, şirketiniz için tamamen yanlış bir kitle olabileceği ve sosyal medya ve hemen hemen her şey çevrimiçi pazarlamaya yönelik olacağıdır.

Ancak, Neil Patel adlı eserin KISSmetrics yazarı, 131.000 takipçiye sahip bir hesap satın aldığında buldu ve daha sonra adını değiştirdi ve birkaç takipçisini kaybetmesine rağmen (birkaç hafta içinde 131.000’den 21.000’e düştü) yavaşlamaya başladı. Bilmeden önce, hala 20.000 takipçisi vardı ve hesabını büyütmeye başladı. En azından biraz benzer bir kitleye sahip bir hesap bulmak istersiniz. Örneğin, bir hesabın satın alınmasıyla ilgili olarak sektörünüzdeki birkaç blog yazarıyla konuşmayı düşünün. Ancak, bir süre sonra, ilgilendiğiniz kişilerin ilgisini çekmek için gerekli olan hızlı harekete geçmenize yardımcı olabilir. ilk etapta; Böylece sayılarınızın artmasına yardımcı olur. Ne de olsa, bir tüketici olarak bile 20’ye yakın takipçisi olan 20.000 takipçisi olan bir şirketi takip etmeye daha eğilimli olmaz mıydınız?

  • Bonus Fikirler
  • Etkili Pazarlama’yı Deneyin

Bu, birçok markanın başarıya ulaştığı bir şey. Etkileyenler, daha önce tahmin etmiş olabileceğiniz gibi, üzerinde çok fazla etkiye sahip olan (düşünmek: ünlüler, iyi bağlanmış insanlar) insanların büyük bir kısmı olan Instagram güç kullanıcılarıdır. İşletmeler, niş içindeki etkileyicileriyle ortak olabilirler ve sırayla girişimci işi teşvik eder. İşte bir etkileyici yazarın neye benzediğine dair bir örnek:

Şimdi, yukarıdaki insana ait yiyeceklerden ilham almak için takip eden bir grup kullanıcı, kafalarında hayran kaldığı birinin çok güzel bir saatine sahip olduğunu düşünüyor. Çok iyi çalışıyor çünkü kullanıcılar hemen hemen tüm diğer pazarlama biçimleriyle ilgili tavsiyelere güveniyorlar. Bir içerik oluşturucu bir markanın ürününü veya hizmetini tanıtırsa, bir işe binlerce şekilde doğal bir yolla verilir. Etkileyici pazarlama kullanımı, güçlü bir bağlantı profili oluşturmanıza ve içeriğinizin genel erişimini ve etkisini artırmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, bu tür bir yerel reklamcılık, işletmelere alıcılar arasında daha fazla güvenilirlik ve caziplik hissi verir.

Markayı Kişiselleştirmek için Hikayeler Özelliğini Kullanma

Instagram’daki bazı yeni Hikayeler özelliği, işletmelere markalarını hayata geçirmek için bir kanal sunuyor. Bazen Instagram’da düzenli olarak yayın yapmak düzleşebilir; Çok fazla mesaj gönderme sizi spam yapar, çok az mesaj size ilgisizdir. Hikayeler, hala etkinken mesaj yayınlamak için iyi bir yoldur ve aynı zamanda işletmelerin bir izleyici kitlesi için daha çekici görünmesine yardımcı olur. İşletmeler, işletmenizin hayatındaki bir günün neye benzediğini göstermek, bir ürün veya hizmete ilgi duymak, hatta teaser’ları veya kuponları takipçilere göstermek için Öyküleri kullanabilir:

Lütfen, Öyküleri özelliğini kullanarak SEO çalışmalarınızı etkilemeyeceğinizi unutmayın. daha ziyade, izleyicilerinizin markanızla ilişki kurmasını ve markayla ilişkilerini geliştirir.

Unutmayın: Linkler ile Instagram üzerinde çalışmayın

Web sitenize profiliniz içinde bir link koyabilirsiniz, ama bu kadar. Bir altyazıdaki veya yorumdaki bağlantılar işe yaramayacaktır, bu nedenle Instagram, görünürlüğü artırmak ve markanızın imajını iyileştirmek için kesinlikle bir yerdir – bağlantı oluşturmak veya web içeriğini tanıtmak için SEO’nuzu iyileştirmemek için.

Sosyal Medya ve SEO

Sosyal medya ve SEO arasındaki ilişki biraz karmaşıktır, ancak anlaşılması önemlidir. Arama motorları, özellikle Google ile, arama motoru algoritmalarının sosyal sinyalleri hesaba katıp katılmayacağı konusunda bazı ileri ve geri görüşler var. Google, 2010’da sosyal sinyallerin bir sıralama faktörü olduğunu, ancak 2014’te bu videonun, sosyal sinyallerin arama sıralamasını etkilemediğini söyleyen Matt Cutts (Google Web Yöneticileri) tarafından yayınlandığını söyledi. Bing, bir kullanıcının sosyal otoritesine baktıklarını ve arama listelemelerine biraz ağırlık katabileceğini söylemiştir.

Geriye ve ileriye doğru olmasına rağmen, arama motorlarının manzarasının sürekli geliştiğini ve sosyal sinyallerin şimdilik hesaba alınamayacağının, asla olmayacakları anlamına gelmediğini hatırlamak önemlidir. Arama motorları sürekli olarak arama deneyimini kullanıcılarına daha kişisel ve özel olarak uyarlamakta, dolayısıyla sosyal sinyallerin sonuçta masa başında oturması mümkün olmaktadır.

Sosyal platformlar, kendi algoritmaları, optimizasyon uygulamaları, avantajları ve kullanıcılarıyla daha küçük arama motorlarıdır. Bir hedef kitleye ulaşmak veya çevrimiçi varlığını genişletmek için onları kullanarak, markalar sadece otoritelerini güçlendiren platformlarda harekete geçmek anlamına gelir.