Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, elektronik cihaz veya internet kullanan tüm pazarlama çabalarını kapsamaktadır. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve web siteleri gibi dijital kanalları kullanıyor.

Bu. Aslında, araştırmalara göre, yetişkinler arasında “sabit” internet kullanımı sadece son üç yılda% 5 arttı . Ve biz çok şey söylememize rağmen, insanların alışveriş yapıp satın alma şekli gerçekten değişti – çevrimdışı pazarlama, eskiden olduğu kadar etkili değil.

Pazarlama her zaman kitlenizle doğru yerde ve doğru zamanda bağlantı kurmakla ilgilidir. Bugün bu, onları zaten vakit geçirdikleri yerlerle tanışmanız gerektiği anlamına geliyor: internette.

  • Dijital pazarlamaya girin – başka bir deyişle, çevrimiçi olan herhangi bir pazarlama şekli.
  • Dijital pazarlama temellerine ücretsiz kılavuzumuzu indirmek için buraya tıklayın.
  • HubSpot’ta, gelen müşterileri çevrimiçi olarak çekmek, meşgul etmek ve memnun etmek için gerçekten etkili bir yol olarak gelen pazarlama hakkında çok konuşuyoruz . Ancak, dünyanın her yerinden insanlardan dijital pazarlama hakkında birçok soru alıyoruz .

Bir deneyimli pazarlamacı gelen pazarlama ve dijital pazarlama neredeyse aynı şey olduğunu söyleyebiliriz, ancak bazı küçük farklılıklar vardır. ABD, İngiltere, Asya, Avustralya ve Yeni Zelanda’daki pazarlamacılar ve işletme sahipleriyle yapılan görüşmelerde, bu küçük farklılıkların dünya genelinde nasıl gözlemlendiği hakkında çok şey öğrendim.

Dijital Pazarlama Nasıl Tanımlanır?

Dijital pazarlama, çok sayıda dijital taktik ve kanalın, zamanlarının çoğunu geçirdikleri müşterilere bağlanmak için kullanılmasıyla tanımlanmaktadır: çevrimiçi. Dijital reklamcılık , e-posta pazarlaması, çevrimiçi broşürler ve ötesi – web sitesinin kendisinden bir işletmenin çevrimiçi marka varlıklarına kadar , “dijital pazarlama” şemsiyesi altında yer alan bir dizi taktik var.

Dijital Pazarlama Taktikleri ve Örnekleri

En iyi dijital pazarlamacılar, her dijital pazarlama kampanyasının kendi hedeflerini nasıl desteklediğine dair net bir tabloya sahiptir. Pazarlamacılar, pazarlama stratejilerinin hedeflerine bağlı olarak, daha büyük bir kampanyayı, ücretsiz ve ücretli kanallar aracılığıyla, kendi hizmetlerine sunabilirler.

Bir içerik pazarlamacı , örneğin, yakın zamanda oluşturulmuş yeni bir e-kitaptan potansiyel müşteri elde etmeye hizmet eden bir dizi blog yayını oluşturabilir. Şirketin sosyal medya pazarlamacısı , bu blog gönderilerini, işletmenin sosyal medya hesaplarındaki ücretli ve organik gönderiler yoluyla tanıtmaya yardımcı olabilir. Belki de e-posta pazarlamacı , e-kitabı indiren kişileri şirket hakkında daha fazla bilgi göndermek için bir e-posta kampanyası oluşturur. Bu belirli dijital pazarlamacılar hakkında bir dakika içinde konuşacağız.

İşte en yaygın dijital pazarlama taktikleri ve her birinde yer alan kanalların hızlı bir şekilde yıkılması.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Bu, web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralarda yer almasını sağlayarak, web sitenizin aldığı organik (veya ücretsiz) trafiğin miktarını arttırmaktır. SEO’dan yararlanan kanallar şunları içerir:

  • Web siteleri.
  • Bloglar.
  • İnfografikler.
  • İçerik pazarlama

Bu terim, marka bilinirliği, trafik büyümesi, potansiyel müşteri oluşturma ve müşteriler oluşturmak için içerik varlıklarının oluşturulmasını ve tanıtımını ifade eder. İçerik pazarlama stratejinizde rol oynayabilecek kanallar şunları içerir:

  • Blog gönderileri.
  • Ebooks ve beyaz eşyalar.
  • İnfografikler.
  • Çevrimiçi broşürler ve lookbooks.
  • İçerik pazarlamayı işletmeniz için öğrenmek ve uygulamak ister misiniz? HubSpot Akademisinin ücretsiz içerik pazarlama eğitimi kaynak sayfasına göz atın .

Sosyal medya pazarlamacılığı

Bu uygulama markanızı ve içeriğinizi, marka bilinirliğini artırmak, trafiği artırmak ve işletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturmak için sosyal medya kanallarında tanıtıyor. Sosyal medya pazarlamasında kullanabileceğiniz kanallar şunları içerir:

  • Facebook.
  • Heyecan.
  • LinkedIn.
  • Instagram.
  • Snapchat.
  • Pinterest.
  • Google+.
  • Tıklama Başına Ödeme (PPC)

PPC, reklamınızı her tıkladığınızda bir yayıncıya ödeme yaparak web sitenize trafik çekmenin bir yöntemidir. En yaygın PPC türlerinden biri, Google’ın arama motoru sonuç sayfalarındaki en iyi yuvaları, verdiğiniz bağlantıların “tıklama başına” bir fiyatından ödemenizi sağlayan Google AdWords’tür . PPC’yi kullanabileceğiniz diğer kanallar şunları içerir:

  • Facebook’ta ücretli reklamlar.
  • Twitter’da Tanıtılan Tweetler.
  • LinkedIn’e Katılın.
  • Bağlı pazarlama
  • Bu, web sitenizde başkalarının ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için komisyon aldığınız bir performans tabanlı reklam türüdür.

Bağlı kuruluş pazarlama kanalları şunları içerir:

YouTube İş Ortağı Programı aracılığıyla video reklamları barındırma .
Sosyal medya hesaplarınızdan bağlı kuruluş bağlantıları.

Yerli Reklamcılık

Yerli reklamcılık, öncelikli olarak içerik odaklı ve diğer ücretli olmayan içeriğin yanında bir platformda öne çıkan reklamları ifade eder. BuzzFeed destekli yayınlar iyi bir örnektir, ancak birçok kişi sosyal medya reklamcılığının “native” – örneğin, Facebook reklamı ve Instagram reklamcılığını ele aldığını düşünmektedir .

Pazarlama Otomasyonu

Pazarlama otomasyonu , temel pazarlama operasyonlarınızı otomatikleştirmeye hizmet eden yazılımı ifade eder. Birçok pazarlama departmanı, aksi takdirde manuel olarak yapacakları tekrarlanan görevleri otomatik hale getirebilir:

  • E-posta bültenleri.
  • Sosyal medya yayını zamanlaması.
  • Kişi listesi güncelleniyor.
  • Kurşun besleyici iş akışları.
  • Kampanya izleme ve raporlama.

Eposta pazarlama

Şirketler e-posta pazarlamasını kitleleriyle iletişim kurmanın bir yolu olarak kullanır. E-posta genellikle içeriği, indirimleri ve etkinlikleri tanıtmanın yanı sıra kişileri işletmenin web sitesine yönlendirmek için kullanılır. Bir e-posta pazarlama kampanyasında gönderebileceğiniz e-posta türleri şunları içerir:

  • Blog abonelik bültenleri.
  • Bir şey indiren web sitesi ziyaretçilerine takip eden e-postalar.
  • Müşteri karşılama e-postaları.
  • Sadakat programı üyelerine tatil promosyonları.
  • Müşteri beslenmesi için ipuçları veya benzer seri e-postalar.

Çevrimiçi PR

Çevrimiçi PR, dijital yayınlar, bloglar ve diğer içerik tabanlı web siteleriyle kazanılmış çevrimiçi kapsama alanı sağlama uygulamasıdır. Geleneksel PR gibi, ama çevrimiçi alanda. Halkla ilişkiler çabalarınızı en üst düzeye çıkarmak için kullanabileceğiniz kanallar şunlardır:

  • Sosyal medya aracılığıyla muhabir desteği.
  • Şirketinizin çevrimiçi incelemelerini yapmak.
  • Kişisel web sitenize veya blogunuza yorum yapmak.,

Gelen Pazarlama

Gelen pazarlama, çevrimiçi içerik kullanan müşterileri çekmek, etkilemek ve memnun etmek için “tam huni” yaklaşımını ifade eder. Gelen pazarlama stratejisi boyunca yukarıda listelenen her dijital pazarlama taktiğini kullanabilirsiniz.

Dijital Pazarlamacı Ne Yapar?

Dijital pazarlamacılar, marka bilinirliği ve kurşunun üretilmesini , bir şirketin elindeki tüm dijital kanallardan (hem ücretsiz hem de ücretli) yürütmekten sorumludur. Bu kanallar arasında sosyal medya, şirketin kendi web sitesi, arama motoru sıralaması, e-posta, görüntülü reklamcılık ve şirketin blogu yer alıyor.

Dijital pazarlamacı, her bir kanal için genellikle farklı bir performans göstergesine (KPI) odaklanır, böylece her birinin şirket performansını doğru bir şekilde ölçebilir. Örneğin, SEO’dan sorumlu bir dijital pazarlamacı, web sitelerinin bir sayfasının bir Google araması aracılığıyla bulduğu web sitesi ziyaretçilerinden gelen trafiğin web sitelerinin “organik trafiğini” ölçer.

Dijital pazarlama bugün pek çok pazarlama rolüne göre yürütülmektedir. Küçük işletmelerde, bir generalist, aynı zamanda yukarıda açıklanan dijital pazarlama taktiğinin çoğuna sahip olabilir. Büyük şirketlerde, bu taktiklerin her biri, markanın dijital kanallarının sadece bir veya ikiine odaklanan birden fazla uzmana sahiptir.

İşte bu uzmanların bazı örnekleri:

SEO Yöneticisi
Ana KPI’lar: Organik trafik
Kısacası, SEO yöneticileri işletmeyi Google’da sıralamaya alıyor. Arama motoru optimizasyonuna yönelik çeşitli yaklaşımları kullanan bu kişi, bu içeriği sosyal medyada da yayınlasa bile, ürettiği içeriklerin Google’da iyi performans göstermesini sağlamak için içerik oluşturucularla doğrudan çalışabilir.

İçerik Pazarlama Uzmanı

Ana KPI’lar: Sayfadaki zaman, genel blog trafiği, YouTube kanal aboneleri
İçerik pazarlama uzmanları, dijital içerik oluşturucularıdır. Şirket’in bloglama takvimini sık sık izliyor ve video da içeren bir içerik stratejisi geliştiriyorlar. Bu profesyoneller genellikle, her bir dijital kanalda tanıtım lansmanlarının desteklendiği ürün ve kampanyaların sağlanması için diğer departmanlardaki kişilerle birlikte çalışır.

Sosyal medya Yöneticisi

Ana KPI’lar: İzlemeler, Gösterimler, Paylar
Bir sosyal medya yöneticisinin rolünün başından çıkarılması kolaydır, ancak şirket için yönettikleri sosyal ağlar sektöre bağlıdır. Her şeyden önce, sosyal medya yöneticileri, şirketin yazılı ve görsel içeriği için bir yayın programı oluştururlar. Bu çalışan, hangi içeriğin hangi sosyal ağa yayınlanacağı konusunda bir strateji geliştirmek için içerik pazarlama uzmanı ile de çalışabilir.

(Not: Yukarıdaki KPI’lar başına, “gösterimler”, bir kullanıcının gönderilerinin bir kullanıcının haber beslemesinde görünme sayısını ifade eder.)

Pazarlama Otomasyon Koordinatörü

Ana KPI’lar: E-posta açık oranı, kampanya tıklama oranı, potansiyel müşteri oranı (dönüşüm oranı)
Pazarlama otomasyon koordinatörü , tüm pazarlama ekibinin müşterilerinin davranışlarını anlamasına ve işlerinin büyümesini ölçmesine izin veren yazılımı seçmeye ve yönetmeye yardımcı olur . Yukarıda açıklanan pazarlama işlemlerinin birçoğu birbirinden ayrı olarak yürütüldüğünden, bu dijital etkinlikleri bireysel kampanyalara ayırabilen ve her bir kampanyanın performansını izleyebilecek biri olması önemlidir.

Gelen Pazarlama vs Dijital Pazarlama: Hangisi?

Yüzeyde ikisi birbirine benziyor: Her ikisi de öncelikli olarak çevrimiçi oluyor ve her ikisi de tüketilecek insanlar için dijital içerik yaratmaya odaklanıyor. Peki fark nedir?

” Dijital pazarlama ” terimi, push-pull pazarlama taktikleri (ya da şimdi ‘gelen’ ve ‘giden’ yöntemler olarak adlandırabileceğimiz) arasında ayrım yapmaz. Her ikisi de dijital pazarlama şemsiyesi altında kalabilir.

Dijital giden taktikleri, çevrimiçi alanda mümkün olduğunca çok sayıda insanın önünde bir pazarlama mesajı oluşturmayı amaçlamaktadır. Örneğin, birçok web sitesinin en üstünde gördüğünüz garish banner reklamları, bir ürünü veya tanıtımı, almaya hazır olmayan kişilere zorlamaya çalışır.

Öte yandan, dijital gelen taktikleri kullanan pazarlamacılar , hedef müşterileri, kendilerine yardımcı olacak varlıkları sağlayarak web sitelerine çekmek için çevrimiçi içeriği kullanıyor. En basit ama en güçlü gelen dijital pazarlama varlıklarından biri, web sitenizin, ideal müşterilerinizin aradığı terimlerden yararlanmasını sağlayan bir blogdur.

Nihayetinde, gelen pazarlama, müşterileri çevrimiçi çekmek, meşgul etmek ve memnun etmek için dijital pazarlama varlıklarını kullanan bir metodolojidir. Öte yandan dijital pazarlama, sadece gelen veya giden olarak kabul edilip edilmediğine bakılmaksızın, her türden çevrimiçi pazarlama taktiğini açıklayan bir şemsiye terimdir.

Tüm İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Çalışması Yapıyor mu?

Dijital pazarlama herhangi bir sektördeki herhangi bir iş için çalışabilir. Şirketinizin sattığı şeyden bağımsız olarak, dijital pazarlama hala kitlenizin ihtiyaçlarını tanımlamak ve değerli çevrimiçi içerikler oluşturmak için alıcı kişileri oluşturmayı içerir. Ancak, bu, tüm işletmelerin aynı şekilde bir dijital pazarlama stratejisi uygulaması gerektiğini söylemez .

B2B Dijital Pazarlama

Şirketiniz iş dünyası (B2B) ise, dijital pazarlama çabalarınızın, bir satış temsilcisi ile görüşmek için birisinin nihai hedefi olmasıyla birlikte, potansiyel müşteri kazanımları çevresinde yoğunlaşması muhtemeldir. Bu nedenle, pazarlama stratejinizin rolü, web siteniz aracılığıyla satış temsilcileriniz için en yüksek kalite potansiyel müşterileri çekmek ve dönüştürmek ve dijital kanalları desteklemek.

Web sitenizin ötesinde, büyük olasılıkla, demografinizin zamanlarını çevrimiçi olarak geçirdiği LinkedIn gibi iş odaklı kanallara odaklanmayı tercih edersiniz.

B2C Dijital Pazarlama

Firmanızın tüketiciye yönelik bir ürünü (B2C), ürünlerinizin fiyatına bağlı olarak, dijital pazarlama çalışmalarınızın amacı, kullanıcıları web sitenize çekmek ve müşterileriyle konuşmaya gerek duymadan müşterilerinize sahip olmaktır. bir satış elemanı.

Bu nedenle, geleneksel anlamda ‘potansiyel müşterilere’ odaklanma olasılığınız düşüktür ve birisinin satın alma işlemi gerçekleştirdiği andan, web sitenize geldiği andan itibaren hızlandırılmış bir alıcının yolculuğuna odaklanma olasılığı daha yüksektir. . Bu genellikle içeriğinizdeki ürün özelliklerinizi pazarlama hunisinde bir B2B iş için olabileceğinden daha yüksek ve daha güçlü harekete geçirici mesajlar (CTA’lar) kullanmanız gerekebilir.

B2C şirketleri için Instagram ve Pinterest gibi kanallar genellikle iş odaklı platformlardan daha değerli olabilir LinkedIn.

Dijital Pazarlamanın Faydaları Nelerdir?

Çoğu çevrimdışı pazarlama çalışmasının aksine, dijital pazarlama pazarlamacıların gerçek zamanlı olarak doğru sonuçları görmelerine olanak tanır. Bir gazeteye reklam verdiyseniz, kaç kişinin gerçekten bu sayfaya çevrildiğini ve reklamınıza dikkat ettiklerini tahmin etmenin ne kadar zor olduğunu bilirsiniz. Herhangi bir satıştan reklamın sorumlu olup olmadığını bilmek için kesin bir yol yoktur.

Öte yandan, dijital pazarlama ile, pazarlama çabalarınızın hemen hemen her yönünün yatırım getirisini ölçebilirsiniz.

İşte bazı örnekler:

Web Sitesi Trafiği
Dijital pazarlama ile, HubSpot gibi pazarlama platformlarında bulunan dijital analiz yazılımlarını kullanarak web sitenizin ana sayfasını gerçek zamanlı olarak görüntüleyen kişilerin sayısını görebilirsiniz .

Diğer dijital analiz verileri arasında, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini, hangi cihazı kullandıklarını ve nereden geldiklerini de görebilirsiniz .

Bu zeka, hangi kanalların daha fazla veya daha az zaman harcayacağına, bu kanalların web sitenize yönlendirdiği kişi sayısına göre öncelik vermenize yardımcı olur. Örneğin, trafiğinizin yalnızca% 10’u organik aramadan geliyorsa, muhtemelen bu yüzdeyi artırmak için SEO’ya biraz zaman ayırmanız gerektiğini biliyorsunuzdur.

Çevrimdışı pazarlama sayesinde, bir satış temsilcisi ile etkileşim kurmadan veya bir satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce kullanıcıların markanızla nasıl etkileşimde bulunduğunu söylemek çok zordur. Dijital pazarlama ile, insanların davranışlarındaki eğilimleri ve kalıpları alıcının yolculuğunda son aşamaya gelmeden önce tanımlayabilirsiniz. Böylece, pazarlama hunisinin en üstünde web sitenize nasıl çekileceği konusunda daha bilinçli kararlar verebilirsiniz.

İçerik Performansı ve Kurşun Üretimi

Bir ürün broşürü oluşturduğunuzu ve insanların posta kutularıyla paylaştığınızı düşünün. Bu broşür, çevrimdışı olmasına rağmen bir içerik biçimidir. Sorun şu ki, broşürünüzü kaç kişinin açtığını veya kaç kişinin çöp kutusuna attığını bilmiyorsunuz.

Şimdi bunun yerine web sitenizde bu broşürü olduğunu hayal edin. Tam olarak kaç kişinin barındırdığı sayfayı görüntülediğini ölçebilir ve formları kullanarak bunları indiren kişilerin iletişim bilgilerini toplayabilirsiniz. İçeriğinizle kaç kişinin etkileşimde bulunduğunu ölçmekle kalmaz, aynı zamanda insanlar onu indirdiklerinde de nitelikli potansiyel müşteriler oluşturursunuz.

İlişkilendirme Modellemesi

Bir etkili dijital pazarlama stratejisi doğru araçları ve teknolojileri ile bir araya geri işletmenizle bir müşterinin ilk dijital temas noktası için tüm satış takip etme imkanı vermektedir.

Bu ilişkilendirme modellemesi diyoruz ve bu, insanların ürün araştırması ve satın alma şeklindeki eğilimleri belirlemenize olanak tanır. Bu, pazarlama stratejinizin hangi bölümlerinin daha fazla ilgisini hak ettiği konusunda daha bilinçli kararlar vermenize ve satış döngüsünüzün hangi bölümlerinin rafine edilmesine ihtiyaç duyduğunuzu belirlemenize yardımcı olur. .

Pazarlama ve satış arasındaki noktaların birleştirilmesi son derece önemlidir – Aberdeen Group’a göre , güçlü satış ve pazarlama uyumuna sahip şirketler, düşük uyum oranına sahip şirketlerin gelirlerindeki% 4’lük bir düşüşle karşılaştırıldığında, yıllık% 20’lik bir büyüme oranı elde etmektedir. Müşterilerinizin dijital teknolojiyi kullanarak satın alma döngüsünden geçtikleri yolculuğu geliştirirseniz, o zaman işletmenizin kârlılığını olumlu yansıtabilirsiniz.

Ne tür dijital içerik oluşturmalıyım?

Yarattığınız içerik, alıcının yolculuğunun alıcının yolculuğunda farklı aşamalardaki ihtiyaçlarına bağlıdır. Kitlenizin hedeflerinin ve zorluklarının işletmenizle ilgili olduğunu belirlemek için alıcı kişilikleri oluşturarak ( bu ücretsiz şablonları kullanın veya makemypersona.com’u deneyin) başlamalısınız . Temel düzeyde, çevrimiçi içeriğiniz bu hedeflere ulaşmalarına yardımcı olmayı ve zorlukların üstesinden gelmeyi amaçlamalıdır.

Ardından, bu içeriği alıcının yolculuğunda hangi aşamada olduklarına göre tüketmeye hazır olma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünmeniz gerekir. Bu içerik haritalandırması diyoruz.

İçerik eşlemesiyle, hedefe göre içeriği hedeflemek:

Tüketecek kişinin özellikleri (alıcı şahısların geldiği yer).
Bu kişi ne kadar yakın bir satın alma yapmak (yani yaşam döngüsü aşaması).
İçeriğinizin biçimi açısından, denenmesi gereken çok farklı şeyler var. Alıcının yolculuğunun her aşamasında kullanmanızı önereceğimiz bazı seçenekler:

Farkındalık Aşaması

Blog gönderileri. Güçlü bir SEO ve anahtar kelime stratejisiyle eşleştirildiğinde organik trafiğinizi artırmak için idealdir.
İnfografikler. Çok paylaşılabilir, başkaları sizin içeriklerinizi paylaştığında sosyal medya aracılığıyla bulunma şansınızı artırır. ( Başlamak için bu ücretsiz Infographic şablonlarına göz atın .)
Kısa videolar. Yine, bunlar çok paylaşılabilir ve markanızın YouTube gibi platformlarda onları barındırarak yeni kitleler tarafından bulunmasına yardımcı olabilir.

Değerlendirme Aşaması

  • Ebooks. Genel olarak bir blog yayınından veya bir web sitesinden daha kapsamlı oldukları için potansiyel müşteri oluşturma için harikadır. Bu, birilerinin iletişim bilgilerini almak için daha fazla bilgi alması anlamına gelir.
  • Araştırma raporları. Yine, bu, kurşun üretimi için mükemmel olan yüksek değerli bir içerik parçasıdır. Araştırma raporları ve sektör için yeni veriler genellikle kavranan medya veya endüstri basın tarafından konum olarak da olsa farkındalık aşaması için çalışabilir.
  • Web Seminerleri. Video içeriğinde daha detaylı, etkileşimli form konum itibariyle onlar bir blog yazısı ya da kısa videodan daha fazla kapsamlı içerik sunan olarak, web seminerleri etkili düşünce aşaması içerik biçimidir.
    Karar Aşaması
  • Durum çalışmaları. Web sitenizle ilgili ayrıntılı örnek çalışmaların yapılması, satın alma kararını vermeye hazır olanların, onların kararlarını olumlu etkilemenize yardımcı olduğu için etkili bir içerik olabilir.
  • Görüşler. Örnek çalışmalar işletmeniz için uygun değilse, web sitenizin çevresinde kısa referanslar bulunması iyi bir alternatiftir. B2C markaları için, referansları biraz daha gevşek düşünün.
  • Eğer bir giyim markasıysanız, bunlar insanların diğer insanların nasıl katkıda bulunabileceği markalı bir hashtagden çektikleri bir gömlek veya elbise tarzının fotoğraflarının biçiminde olabilir.
  • İçeriğimdeki Sonuçları Ne Kadar Görecek?
  • Dijital pazarlamayla, yatırım getirisini ölçmenin daha kolay olmasından dolayı, sonuçları çevrimdışı pazarlamada olabildiğinden çok daha hızlı bir şekilde görebildiğinizi hissedebilirsiniz . Bununla birlikte, sonuçta dijital pazarlama stratejinizin ölçeğine ve etkinliğine bağlıdır .

Kitlenizin ihtiyaçlarını tanımlamak için kapsamlı alıcı kişiler oluşturmaya vakit ayırırsanız ve bunları çekmek ve dönüştürmek için kaliteli çevrimiçi içerik oluşturmaya odaklanırsanız, ilk altı ay içinde güçlü sonuçlar elde etmeniz olasıdır.

Eğer ödenen reklam dijital stratejisinin bir parçası, daha sonra sonuçlar daha da çabuk gel – ama ( ‘ücretsiz’ ya) organik uzun vadeli, sürdürülebilir başarı için içerik, SEO ve sosyal medyayı kullanarak ulaşmak bina odaklanmak tavsiye edilir.

Dijital Pazarlama için Büyük Bir Bütçeye mi İhtiyacım Var?

Her şeyde olduğu gibi, stratejinize eklemeyi düşündüğünüz dijital pazarlamanın hangi unsurlarına bağlıdır.

Önceden hazırlanmış bir web sitesi için SEO, sosyal medya ve içerik oluşturma gibi tekniklere odaklanıyorsanız, iyi haber, çok fazla bütçeye ihtiyacınız yok. Gelen pazarlama ile ana odak, kitlenizin tüketmek isteyeceği yüksek kaliteli içerik oluşturmaya odaklanmaktır; bu, işi outsource etmeyi planlamıyorsanız, ihtiyacınız olan tek yatırım, zamanınızdır.

Çevrimiçi reklamcılık ve satın alma e-posta listeleri gibi giden tekniklerle , kuşkusuz bazı masraflar vardır. Reklamın sonucu olarak ne tür görünürlük elde etmek istediğinize bağlı olarak ortaya çıkıyor.

Örneğin, Google AdWords’ü kullanarak PPC’yi uygulamak için, sektörünüzdeki diğer şirketlere karşı Google’ın arama sonuçlarının üstünde, işletmenizle ilişkili anahtar kelimeler için görünecek teklif vereceksiniz. Anahtar kelimenin rekabet gücüne bağlı olarak, bu makul bir şekilde uygun olabilir veya çok pahalı olabilir, bu yüzden de organik erişiminizi geliştirmeye odaklanmak iyi bir fikirdir.

Mobil Pazarlama Dijital Pazarlama Stratejime Nasıl Uyum Sağlıyor?

Dijital pazarlamanın bir diğer önemli bileşeni mobil pazarlamadır. Aslında, tüm dünyada akıllı telefon kullanımı , ABD’de dijital medya tüketirken harcanan zamanın% 69’unu oluştururken, masaüstü tabanlı dijital medya tüketimi yarıdan daha azını oluşturuyor ve ABD hala diğer ülkelerle karşılaştırıldığında mobil cihazların en büyük hayranı değil. .

Bu, dijital reklamlarınızı, web sayfalarınızı, sosyal medya görüntülerinizi ve mobil cihazlar için diğer dijital varlıkları optimize etmenin çok önemli olduğu anlamına gelir. Şirketinizin, kullanıcıların markanızla etkileşim kurmasını veya ürünlerinizi satın almasını sağlayan bir mobil uygulaması varsa, uygulamanız da dijital pazarlama şemsiyesi altındadır.

Şirketinizle mobil cihazlar üzerinden internete girenler, masaüstünde olduğu gibi aynı pozitif deneyime sahip olmalıdır. Bu , mobil cihazlarda gezinmek için kullanıcı dostu tarama yapmak için mobil uyumlu veya duyarlı bir web sitesi tasarımının uygulanması anlamına gelir . Ayrıca, içerik oluştururken içeriğinizi indiren kullanıcılar için sorunsuz bir deneyim oluşturmak için potansiyel müşteri oluşturma formlarınızın süresini kısaltabilirsiniz. Sosyal medya görüntülerinizle ilgili olarak, mobil cihazlarda resim boyutları daha küçük olduğundan, metin oluştururken, her zaman bir mobil kullanıcının göz önünde bulundurulması önemlidir.

Dijital pazarlama varlıklarınızı mobil kullanıcılar için optimize etmenin birçok yolu vardır ve herhangi bir dijital pazarlama stratejisini uygularken , deneyimin mobil cihazlarda nasıl çeviri yapacağını düşünmek son derece önemlidir. Bunun her zaman ön planda olduğunu garanti ederek, kitleniz için çalışan dijital deneyimler yaratacak ve sonuç olarak beklediğiniz sonuçları elde edeceksiniz.

Dijital Pazarlamayı Denemeye Hazırım. Şimdi ne olacak?
Halihazırda dijital pazarlama yapıyorsanız, kitlenizin çevrimiçi olarak en azından bazı segmentlerine ulaşmanız olasıdır. Şüphesiz, stratejinizin bazı alanlarında biraz iyileşme sağlayabilecek düşünebilirsiniz.